Interim manager die resultaten boekt én mensen meeneemt

Resultaat- en mensgericht

Wanneer resultaten achterblijven of verandering nodig is, help ik jouw organisatie tijdelijk aan slagkracht en richting.
Als interim manager breng ik structuur, focus en rust. Ik zorg dat doelen helder zijn, mensen weten wat hun rol is en teams weer effectief samenwerken.

Wat het oplevert

  • Duidelijke richting en meetbare resultaten
  • Betrokken medewerkers die begrijpen waar ze aan bijdragen
  • Een organisatie die sneller beslissingen neemt en beter samenwerkt
  • Een cultuur waarin continu verbeteren vanzelfsprekend wordt

Mijn aanpak
Ik stap snel in, luister, observeer en bepaal samen met jou de koers.
Daarna breng ik focus aan: wat levert het meeste op, waar zit de verspilling, waar lopen mensen vast?
Ik werk resultaatgericht, maar altijd op een menselijke manier. Zo ontstaat draagvlak en eigenaarschap in plaats van weerstand.

Mijn doel is dat jouw organisatie na mijn vertrek sterker is dan daarvoor.
Met heldere processen, zelfsturende teams en een duurzaam verbetervermogen.

Mijn aanpak is bewezen effectief. Ik ben internationaal geaccrediteerd op alle Lean-niveaus en heb een trackrecord in sectoren als finance, HR, retail, klantenservice en marketing.


Wil je weten hoe ik dit aanpak in jouw organisatie? Plan een vrijblijvend gesprek.

Voorbeelden van opdrachten:

Voorbeelden van interim opdrachten:

Global HR-dienstverlener – Uitrol continu verbeterprogramma
Als interim manager heb ik een wereldwijd programma voor continu verbeteren opgezet en uitgerold.

  • 150 medewerkers getraind in Lean-principes
  • Meer dan 100 verbeteringen gerealiseerd op het gebied van kwaliteit, snelheid en klanttevredenheid
  • Nieuwe overlegstructuur ingevoerd waardoor teams dagelijks kunnen bijsturen en resultaten borgen

Internationale retailorganisatie – Manager Customer Care
Tijdelijk leidinggegeven aan een internationale klantenserviceorganisatie met de opdracht om prestaties en klantbeleving te verbeteren.

  • Bereikbaarheid verhoogd van 60% naar 85%
  • Gemiddelde wachttijd teruggebracht van 10 minuten naar minder dan 2 minuten
  • Klanttevredenheid gestegen van 3,5 naar 4,2

Global retailer – Opstart van Marketing Excellence Team
Binnen de marketingafdeling een structurele verbetercultuur opgezet en het Excellence Team opgericht.

  • Inrichten portfoliomanagement
  • Verbeterprojecten geïnitieerd gericht op procesoptimalisatie en samenwerking
  • Continu verbeteren verankerd als vast onderdeel binnen de afdeling

Focus op Resultaat, teamdynamiek en cultuur

Als interimmanager weet ik dat succesvolle verandering niet alleen draait om processen, maar vooral om mensen. Een goed functionerend team is de sleutel tot het behalen van de gewenste resultaten. Daarom besteed ik veel aandacht aan de volgende aspecten:

  • 1

    Richting en resultaat die iedereen begrijpt

    Zonder heldere koers ontstaat versnippering. Ik help management en teams om concrete doelen te stellen die iedereen begrijpt en kan meten. We vertalen strategie naar praktische acties en maken voortgang zichtbaar. Zo weet iedereen waar we naartoe werken en wanneer we succesvol zijn.

  • 2

    Medewerkers die eigenaarschap tonen

    Betrokkenheid ontstaat wanneer mensen zien hoe hun werk verschil maakt. Ik zorg dat medewerkers hun rol, verantwoordelijkheden en bijdrage aan het grotere geheel begrijpen. Door hen actief te betrekken bij verbeteringen groeit eigenaarschap en motivatie vanzelf.

  • 3

    Snellere beslissingen, betere samenwerking

    Traagheid en miscommunicatie kosten energie. Samen vereenvoudigen we overlegstructuren en besluitvorming, zodat informatie sneller stroomt en verantwoordelijkheden helder zijn. Teams nemen sneller beslissingen, werken beter samen en behalen resultaten met meer gemak.

  • 4

    Continu verbeteren als tweede natuur

    Verbeteren mag geen project zijn, maar een manier van werken. Ik help teams om problemen te signaleren, op te lossen en successen te delen. Door een ritme van evalueren en leren in te bouwen, ontstaat een cultuur waarin iedereen elke dag een beetje beter wil worden.

De Resultaten van deze Aanpak

Door de juiste focus te leggen op teamdynamiek, het creëren van heldere doelen en het bevorderen van een verbetercultuur, zie ik keer op keer de volgende positieve resultaten:

Verbeterde prestaties

Teams die goed samenwerken en duidelijke doelen hebben, behalen niet alleen sneller resultaten, maar zijn ook effectiever in het oplossen van problemen en het nemen van weloverwogen beslissingen.

Hogere betrokkenheid

Wanneer medewerkers zien dat hun input gewaardeerd wordt en dat ze kunnen bijdragen aan het verbeteren van processen, verhoogt hun betrokkenheid en motivatie.

Duurzame veranderingen

Door het creëren van een cultuur van continu verbeteren, blijft de organisatie niet alleen in beweging, maar zijn de verbeteringen ook duurzaam en zorgen ze voor een blijvende positieve impact op de prestaties.

Verhoogde klanttevredenheid

Effectievere teams, die voortdurend werken aan het verbeteren van hun processen, kunnen sneller inspelen op klantbehoeften en zorgen voor betere kwaliteit en service.

Bedrijven die al voor gingen

“Ik vond de Lean Green Belt training erg krachtig! Een goede mix van theorie en praktijk, waarbij je echt zelf aan de slag gaat. Ik wist niet dat ik zoveel verspilling had; ik ben nu doelgerichter, praktischer en sneller. ”

Emina

“Ik heb de Lean Green Belt training met veel plezier en enthousiasme gevolgd. De combinatie van theorie en praktijk maakte het direct toepasbaar in mijn werk en gaf mij energie om verbeteringen actief door te voeren. De training was inspirerend, leerzaam en concrete handvatten om je werk makkelijker te maken. ”

Anne-Wil

“De trainingen worden leuk gebracht, gevarieerd en met spellen tussendoor om de stof beter te begrijpen Bij veel dingen zowel op werk als prive kijk ik anders naar de situatie. Het heeft mij al veel tijdswinst opgeleverd. Vrolijk en open manier van trainen!”

Iris van Erven

“De training was duidelijk en goed opgebouwd. Veel zelf doen, direct toepasbaar en veel tijd voor eigen casuïstiek. Joris geeft helder uitleg met praktijkvoorbeelden wat mij geholpen heeft het in de praktijk toe te passen. Door deze training ga je ECHT met Lean aan de slag.“

Sandra

“Inzicht gekregen om niet vast te blijven zitten in beperkende gedachtes. En daardoor meer efficiëntie aan te brengen in mijn eigen werk en ook kritischer kijken naar processen die niet werken.”

Patricia

“Heel interessant en energiek! Dankzij deze training ben ik nu in staat om verbeteringen door te voeren in de processen waar ik en mijn team het hele jaar mee werken. Prettig, duidelijk en motiverend.”

Deelnemer Lean Green Belt

“Goed, confronterend; op een goede manier geleerd om zaken slimmer aan te pakken Bewustwording om continu slimmer te werken in een hectische omgeving.”

Jeroen Stegink

“Inspirerend Op een andere manier kijken naar processen. Luchtig, informeel, ontspannen.”

Imen

“Leuke, fijne en inspirerende sessies met een goede balans tussen theorie en praktijk. Voldoende tijd om situaties te bespreken uit de praktijk en daarnaast een goede sfeer met voldoende humor. Denk vanuit probleem, betrek mensen en houd het feitelijk.”

Daniëlle van den Berge

“Enorm waardevol. Inhoudelijk en met praktische voorbeelden. Een andere kijk op werken. Ik kijk nu op een andere manier naar werk en ben ik staat om de juiste vragen aan mijn team te stellen, zodat we echt minder waste hebben.”

Lotje

“Heel erg tof, ik keek er altijd naar uit als er weer een sessie gepland stond. Je bracht de stof goed over en hier zaten fijne opdrachten bij waardoor je weer nét met een andere blik naar zaken keek. Echt een aanrader!”

Marloes de Koning

“De Lean Green Belt training is zeer leerzaam en biedt een goede balans tussen theorie en praktijk. Door het gebruik van mini casussen komt de theorie écht tot leven, wat het begrip en de toepasbaarheid vergroot.”

Arnout

“Joris geeft met veel enthousiasme een praktische training. Door de kleine stappen houd je focus en begrijp je echt wat je aan het doen bent.”

Marije

“Ik begon super blanco aan de training. Vanaf het begin een relaxte en comfortabele sfeer. Joris maakt het heel toegankelijk; genoeg ruimte om te sparren en iedereen kreeg ruimte voor haar eigen ontwikkeling. Het heeft me geleerd om kritisch te blijven en verspilling sneller te herkennen en aan te pakken.”

Burcu Uruc

“Inspirerend en interessant Nieuwe tools om mee te werken en nieuwe manieren om projecten op te pakken . Laagdrempelig, sociaal, concreet, verhelderend, humoristisch.”

 

Martin

“Zeer interessante en interactieve training! 5 trainingsdagen zijn normaliter intens, maar bij deze training keek ik weer uit naar de volgende trainingsdag. Heb geleerd hoe ik vroegtijdig verspilling kan herkennen en aanpakken.”

Daisy

“De training was praktijkgericht en sloot goed aan op onze operationele uitdagingen. Joris bracht de stof helder en energiek, met veel ruimte voor interactie en toepassing op mijn eigen case. Dankzij deze training hebben we onze samenwerking en communicatie met klanten kunnen verbeteren.”

Dennis Aschman

“Ik vond de Lean Green Belt training erg leerzaam en prettig opgebouwd. De combinatie van theorie en praktijk werkte goed, en er was veel ruimte om te oefenen. Echt geleerd om met een groep gestructureerd naar een verbetering toe te werken.”

 

Gizem

“De training was een afwisseling van theorie en praktijk waarmee het onthouden van de theorie van Lean beter beklijfde. Door middel van praktijkcasus, veel onderlinge interactie en herhaling zorgde ervoor dat ik een andere blik op procesoptimalisatie kreeg.”

Ingrid van Hesteren

“Leuk en interessant! Continu verbeteren is verder kijken dan het gebruikelijke. Interessant, afwisselend, praktijkgericht en dit in een informele sfeer.”

Job Pijpers

“Geleerd om niet direct met het antwoord dat voor de hand ligt aan de slag te gaan,  maar door te vragen tot dat je bij het daadwerkelijke antwoord komt. Mooie afwisselling tussen pure informatie blokken en visueel zichtbaar.”

Claudia

“Buiten verwachting in de positieve zin! Een professionele kijk om problemen op te lossen. İk zou graag een aantal kernwoorden willen gebruiken: Kennis & kunde, betrokken, meegaand, delen, nieuwsgierig, warm,.”

Yusuf Aydoğan

Mijn aanpak als Interim-Manager

In mijn rol als interimmanager ben ik niet slechts een tijdelijke kracht die alles regelt van bovenaf. Ik werk nauw samen met je team en betrek hen actief bij het veranderproces. Mijn aanpak is hands-on en gericht op zowel strategische als operationele verbetering. Door snel de dynamiek van het team te begrijpen en daaropin te spelen, kan ik snel schakelen en haalbare resultaten boeken, die de organisatie verder helpen.